بازی حسی و حرکتی


مزایای بازی های حسی و حرکتی برای کودکان :

بازی های حسی و حرکتی برای کودکان خیلی جالب و شگفت انگیز است . بسیاری از آموزش ها را میشود از طریق بازی های حسی و حرکتی آموخت و اثر آموزش و یادگیری مطالبی که با بازی انجام میشود برای کودکان خیلی زیاد است و برای کودک ماندگار میشود .

بازی حسی حرکتی در نوید صدرا
[userpro_private restrict_to_roles=administrator,subscriber,editor,author]

از جمله مزایای بازی های حسی و حرکتی عبارت اند از:

  • تقویت مهارت های بازی مستقل
  • تقویت مهارت های ریاضی ( شمارش اعداد )
  • تقویت قوه تخیل کودکان
  • رشد مهارت های زندگی ( ریختن ، برداشتن ، ساختن )
  • رشد حس لامسه
  • رشد مهارت حرکتی ظریف

بازی های مناسب رشد مهارت های زندگی عبارت اند از :

بازی های حسی حرکتی در نوگلان باعث ایجاد حس استقلال میشود .در ابتدا کودکان با انجام مهارت هایی از جمله دست شستن ، صورت شستن ، شانه زدن به موها مهارت های زندگی را یاد میگیرند و در مراحل بعدی با بستن بند کفش ، بستن دکمه لباس ، برداشتن کیف و انداختن آن بر روی دوش باعث هماهنگی چشم و دست نوگلان میشود و استقلال و عزت نفس کودک را بیشتر میکند .

بازی پوشیدن کت :


یک بازی فوق العاده جذاب برای کودکان بازی پوشیدن کت است که باعث تقویت حسی و حرکتی نوگلان هماهنگی چشم و دست و یادگیری مهارت زندگی میشود . در این بازی کت را ابتدا بر روی زمین یا میز کوتاهی پهن میکنیم به گونه طاق باز ، سپس از کودک میخواهیم که از جایی که یقه وجود دارد بر روی زانو ها بنشیند و دستان خود را داخل آستین کت کند و با بالا آوردن کت و حرکت دادن بین دستان کت را بپوشد تا جایی که کامل کت را بر تن کند .

بعد از بازی پوشیدن کت بازی بستن دکمه ها را آغاز میکنیم.
بیشتر کودکان در بستن دکمه در ابتدا دچار مشکل میشوند بدین گونه که کودک معمولا دکمه کم و یا زیاد میبندد و این عامل بدلیل عدم هماهنگی بین اعضا دست و‌چشم میباشد .

image 4

در این مرحله پیراهت و یا ژاکت را روی میز پهن میکنید و از پایین دکمه ها را با آرامش داخل جا دکمه میکنید و این کار را در مقابل چشمان کودک انجام دهید تا آموزش ببیند و تا جایی که امکان دارد جا دکمه ایی ها را جا دار بگیرید تا کودک در بستن دکمه ها دچار مشکل نشود .

بازی های حرکتی دیگر عبارت اند از حرکت بین موانع ، دانه کردن اَنار ، حرکت روی خط صاف ، لی لی کردن ، و…… که در مهدکودک نوید صدرا کلیه این بازی ها به کودکان آموزش داده میشود تا نوگلان از مهارت های حرکتی بالایی برخوردار باشند و بتوانند با دقت و‌تمرکز بیشتری به آموزش خود بپردازند . از جمله بازی های آموزش داده شده به کودکان پیش دبستانی نوید صدرا آموزش دانه کردن اَنار و حرکت بین موانع است که در این بازی ها نوگلان موفقیت آمیز ظاهر شدند .🌹🌹🌹🌹

ادامه دارد …..

مولف : مهسا طاهری

[/userpro_private]

همراه با آموزشهای مهارت محور به اهدافی مانند افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر، فعالیت های خلاقانه و هنری و همچنین دریافت مهارت های لازم و کافی جهت ورود به مدرسه؛ دست خواهیم یافت. نوید صدرا یک مهد خوب در اصفهان است که اهمیت زیادی به یادگیری مهارت محور می ده

اینستاگرام نوید صدرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *