بازی حسی حرکتی مناسب کودکان چیست ؟ قسمت دوم


کودک به کمک بازی حسی حرکتی و حس های پنج گانه میخواهد محیط اطراف خود را بشناسد و با استفاده از حس لامسه به شناخت محیط و اشیا اطراف خود می پردازد . نمونه های بازی های حسی عبارتند از :

بازی حسی و حرکتی در نوید صدرا

بازی حسی حرکتی با جعبه :

این بازی مورد علاقه بسیاری از کودکان است که باعث شناخت اشیا و لوازم داخل جعبه میشود و کودک به واسطه این بازی و کمک گرفتن از حس لامسه با شکل اشیا و لوازم و موارد مربوط به آن ها آشنا می شود هم چنین این بازی باعث شناخت کلمات جدید به کودکان میشود .
شیوه بازی بدین گونه است :
وسایل مورد نیاز :
یک عدد جعبه
حوله ، سیب ، مسواک و……

image 9

شرایط بازی عبارتند از :

  • از وسایل مختلف برای درون جعبه استفاده کنید .
  • برای کودکان کوچک تر از ۵ الی ۶ سال از ۳ شی استفاده کنید .
  • اشیا را داخل جعبه بگذارید و روی آن حوله بکشید . سپس از کودک بخواهید داخل جعبه رو ببیند و اشیا را ببیند و اسامی آن ها را بیان کند .
  • سپس چشمان او را ببندید و بگویید دستش را داخل جعبه کند و اشیا را لمس کند و هنگامی که شی را برداشت بگوید حدس بزند
  • سپس بگویید چشمانش را باز کند و نام شی را بگوید هنگامی که کودک شی را به درستی بیان کرد بازی را تا پایان ادامه دهید .

بازی حسی حرکتی با صداها :

این بازی جهت افزایش درک زبانی و شنیداری کودکان میشود و حس شنوایی کودکان را افزایش میدهد . در این بازی کودکان با صداها آهسته و بالا آشنا میشود و باید تشخیص دهد که صداها چگونه است در صورت امکان از سازهای موسیقی استفاده نشود .

وسایل مورد نیاز :
۴ الی ۶ وسیله با صداهای آهسته و بلند ( قابلمه ، لیوان ، تخته )
قاشق چوبی ۱ عدد
سینی برای حمل اشیا

در این بازی یکی از اشیا که صدای بلند دارد را با قاشق چوبی روی آن میزنیم و به کودک میگوییم که صدای بلند است بگذاریم سمت چپ سپس یکی از وسایل با صدای آهسته را با قاشق چوبی بزنیم روی آن و بگذاریم سمت راست سپس از کودک میخواهیم اشیا را داخل سینی بگذارد و با قاشق روی آن ها میزنیم و کودک که چشمانش را بسته ایم بیان میکند . همچنین این بازی باعث افزایش درک زبانی کودکان میشود .

همراه با آموزشهای مهارت محور به اهدافی مانند افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر، فعالیت های خلاقانه و هنری و همچنین دریافت مهارت های لازم و کافی جهت ورود به مدرسه؛ دست خواهیم یافت. نوید صدرا یک مهد خوب در اصفهان است که اهمیت زیادی به یادگیری مهارت محور می دهد

بازی حسی حرکتی در نوید صدرا بهترین پیش دبستانی اصفهان به صورت مکرر اجرا میشود .نوید صدرا یک کودکستان مهارت محور و بازی محور است.

اینستاگرام پیش دبستانی نوید صدرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *