کلاس رباتیک کودکان

کلاس رباتیک کودکان می تواند یک سکوی پرتاب برای دانش آموزان به منظور شناسایی و پرورش دادن احساساتشان باشد. کلاس رباتیک باعث فعال سازی ذهن کودکان , تقویت مشارکت گروهی , پرورش قوه خلاقیت و اختراع و در نهایت می تواند در هدفمندی و پیشرفت در آینده موثر باشد.

  • رده سنی 4-7 سال
  • تعداد جلسات 12 جلسه
  • روزهای فرد و زوج
  • حد نصاب تشکیل کلاس رباتیک 8 نفر

دانش آموزان از طریق فرآیند ساخت یک ربات در کلاس رباتیک کودکان ، روش های مختلف یادگیری را کشف می کنند. واقعا شگفت انگیز است وقتی که می بینید احساسات و علایق دانش آموزان در موضوعاتی که هرگز با آن رو به رو نشده اند، در حال رشد است. بعضی از کودکان در کلاس رباتیک کودکان علاقه مند به چاپ و برنامه نویسی 3D (یا سه بعدی) شده اند و حتی برخی از آنها می توانند اجزای لوازم خانگی را از هم جدا نمایند چون علاقه جدیدی به مکانیک پیدا کرده اند.

ربات ها یک زمینه یا پلتفرم باز را در اختیار دانش آموزان پیش دبستانی قرار می دهند تا خودشان مسیر یادگیریشان را ترسیم و طی نمایند و خودشان با آزمایش های متعدد، تصمیم گیری نمایند.
کلاس رباتیک کودکان به ما معلمان این امکان را می دهد که نسبت به یادگیری و آموزش دانش آموزان، یک رویکرد فردی داشته باشیم و احساسات و علایق آنان را پرورش دهیم.

کلاس فوق برنامه اصفهان

یکی از کلاسهای فوق برنامه در مهد کودک و پیش دبستانی نوید صدرا اصفهان کلاس رباتیک است و همواره کلاس رباتیک و تاثیر آن بر هوش اجتماعی جمله ای سوال برانگیز و قابل تامل برای والدین می باشد. آیا تاثیر رباتیک بر این بخش از هوش انسان اغراق آمیز است؟

در ابتدا بهتر است تعریفی از هوش اجتماعی و اهمیت آن داشته باشیم:

کلاس رباتیک کودکان و تاثیر در هوش اجتماعی

هوش اجتماعی و هوش هیجانی به توانایی انسان در درک احساسات خود و دیگران در لحظه و توانایی مدیریت ارتباط گفته می شود. خوشبختانه سال هاست علم دریافته است که اهمیت هوش اجتماعی به مراتب بالاتر از هوش منطقی یا همان IQ است.

در واقع اگر بخواهیم با مثال توضیح دهیم فرد الف( هوش هیجانی بالاتر) نسبت به فرد ب ( هوش منطقی IQ بالاتر) در جامعه موفق تر خواهد بود، شاید در گذشته تصور می شد افرادی که آیکیو بالاتری دارند قطعا موفق خواهند شد در صورتیکه علم چنین تصوری را رد کرده است.

حال بهتر است به اصل مطلب بپردازیم:

تاثیر کلاس های رباتیک بر هوش اجتماعی

علم رباتیک یا کلاس رباتیک مانند هر علم دیگری تاثیر متفاوتی بر هوش اجتماعی ندارد، اما طرح درس های ارائه شده در روبوکو به صورت تخصصی بر روی بحث هوش اجتماعی کار کرده است.

طرح درس کلاس های رباتیک روبوکو توسط متخصصان علم رباتیک و روانشناسی طرح ریزی شده و سعی بر آن شده تا علاوه بر آموزش علم رباتیک دانش پژوهانی کارآمد و موفق در اجتماع پرورش دهد.

۱- کار گروهی

تشویق حضور در کار گروهی و برجسته کردن دانش پژوهانی که در گروه ها فعال تر و پویا تر هستند، کارگروهی را به یک هنجار و نکته بسیار مثبت تبدیل کرده و همین مسئله سبب شده تا دانش پژوهان به حضور در گروه و تمرین حضور در اجتماعات ترغیب شوند و در تربیت کودکان بسیار موثر است.

۲- ارائه فعالیت ها

در کلاس های رباتیک روبوکو دانش پژوهان موظفند ربات های ساخته شده خود را برای سایر دانش پژوهان در حین ترم، و برای خانواده ها در پایان ترم، و مقاطع بالاتر حتی برای مسئولان و صاحب نظران توضیح دهند و از کار خود دفاع نمایند.

این مسئله در بالا رفتن قدرت ارائه و دفاع از خود در جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

۳- طرح کارآفرینی

طرح کارآفرینی که به منزله حضور در بازار کار و اجتماعی بزرگتر و نقشی مهم تر می باشد، داشن پژوهان را برای فردایی بهتر آماده می سازد.

حتما بخوانید : دست ورزی پیش دبستانی

کلاس رباتیک کودکان

5 مزیت شگفت انگیز یادگیری و شرکت در کلاس رباتیک کودکان

“تعداد بی پایان چیزهایی برای کشف در مورد رباتیک وجود دارد. بسیاری از آن‌ها خیلی خارق‌العاده‌تر از آن است که مردم باور کنند.» – دانیل اچ. ویلسون

تکنولوژی روز به روز در حال تغییر و گسترش است. همچنین، نحوه انجام کار افراد را تغییر می دهد. رباتیک یکی از فناوری هایی است که سناریوی صنعتی جهان را تغییر می دهد. این موضوع بحث معتبری را برای مدارس مطرح می‌کند، اینکه آنها چه می‌کنند تا نسل بعدی ما را برای آینده آماده کنند؟ خب، بیشتر موسسات به سهم خود انجام می‌دهند و روش‌ها، ابزارها و برنامه‌های آموزشی جدیدی را معرفی می‌کنند که به کودکان در زندگی بعد از مدرسه کمک می‌کند. رباتیک یکی از آن مهارت هایی است که باید در سطح مدرسه به کودکان آموزش داده شود. مدارس اهمیت روباتیک برای نسل آینده را درک کرده و آن را در برنامه درسی دانشگاهی خود گنجانده اند. اکثر موسسات کلاس رباتیک کودکان دارند جایی که آنها کودکان را تشویق می کنند تا در این زمینه تسلط پیدا کنند. بیایید به دنیای رباتیک بپردازیم:

ربات و رباتیک چیست؟

ربات ماشین یا وسیله ای است که به خوبی برنامه ریزی شده است که وظایف خاصی را طبق دستور/ورودی های داده شده انجام می دهد. برخی از ربات ها به طور ویژه برای اهداف علمی و دفاعی طراحی شده اند که قادر به انجام کارهایی هستند که انسان نمی تواند انجام دهد. از آنها برای کار در سخت ترین شرایط زمین استفاده می شود. در خط مونتاژ صنعت خودرو، تقریبا 90 درصد کار توسط روبات ها انجام می شود. رباتیک شاخه ای از فناوری است که با طراحی، ساخت، بهره برداری و کاربرد ربات ها سروکار دارد.

مشاهده شده است که کودکانی که رباتیک را یاد می گیرند فواید زیادی در رشد کل کودک دارند. 5 مزیت شگفت انگیز یادگیری رباتیک برای کودکان را اینجا بخوانید:

علاقه به موضوعات STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را تشویق کنید

اغلب می بینیم که کودکان در سنین پایین علاقه چندانی به دروس دانشگاهی مانند علوم و ریاضیات ندارند. یادگیری رباتیک تاثیر شگفت انگیزی در ایجاد علاقه کودک به این موضوعات دارد. بر یادگیری عملی به جای حفظ تئوری تکیه می کند. این منجر به ایجاد علاقه به موضوعات STEM در آنها می شود.

مهارت های کدنویسی را تقویت کنید

در مرحله برنامه نویسی ربات سازی، دانش آموزان روی ترکیب های مختلف کدهای برنامه نویسی کامپیوتری کار می کنند. آنها می نویسند، تست می کنند، اجرا می کنند، خطا پیدا می کنند و مشکلات موجود در کدهای خود را برطرف می کنند. تمرین مداوم آن مهارت کدنویسی آنها را تقویت می کند که به آنها در زندگی حرفه ای خود در علوم رایانه شروع می کند.

یاد بگیرید که یک حلال مشکل باشید

ربات ها طوری طراحی و برنامه ریزی شده اند که کارهای سختی را انجام دهند که انسان قادر به انجام آن نیست. کودکان در حین ساخت ربات به مشکلی فکر می کنند و سعی می کنند با کمک ربات ها آن را به ساده ترین شکل ممکن حل کنند. رباتیک کودکان را به حلال مشکلات در دنیای واقعی تبدیل می کند.

تفکر خلاقانه

رباتیک رشته ای از فناوری است که خلاقیت و سرگرمی را همزمان با دانش فنی ترکیب می کند. کودکان تنها با استفاده از خلاقیت خود می توانند ماشین ها و دستگاه های شگفت انگیزی را طراحی و خلق کنند.

مهارت های فردا را توسعه می دهد

رباتیک دانش آموزان را برای نیروی کار رقابتی فردا می سازد. رباتیک به کودکان این امکان را می دهد که در کنار مهارت های اجتماعی، روی مهارت های زندگی خود نیز کار کنند. این مهارت‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در مقابل کارفرمایان آینده‌شان از بین مردم متمایز شوند.

روباتیک در حال گشودن زمینه جدیدی در روش های یادگیری در سراسر جهان است. این یک نیاز زمان است که فرزندانمان را برای تغییرات فردا در همه جنبه های زندگی اعم از شخصی، تحصیلی یا حرفه ای آماده کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *