کارگاه دقت و تمرکز

کارگاه دقت و تمرکز mathplay چیست ؟ امروزه مهمترین مشکل والدین با کودکان در زمینه تحصیل، وابستگی کودک به والد ،برای یادگیری و انجام تکالیف است .این وابستگی از کمبود دقت و تمرکز، حافظه و نحوه یادگیری اشتباه در کودکان نشأت می گیرد. برای یادگیری بهتر و عملکرد بالا، داشتن تمرکز و توجه به موضوع هنگام یادگیری، الزامی است. باید توجه داشت که بدون تمرکز، هیچ وقت یادگیری اتفاق نمی افتد، مهمترین روش در تقویت دقت و تمرکز و آموزش در کودکان، استفاده از روش های غیر مستقیم و مبتنی بر بازی است.
در کارگاه mathplay هر آنچه کودک برای شروع موفقیت آمیز یک سال تحصیلی جدید نیاز داره، مثل دقت و تمرکز ، حافظه قوی، اصلاح روش یادگیری ، تجسم فضایی و دید سه بعدی و از آنها مهمتر قدرت دستورزی و هماهنگی چشم و دست و …. در این دوره با روش کودک محور تقویت شده و کودک مصلح به قوی ترین ابزارآلات برای داشتن دوران تحصیلی موفق و مستقل میشود.

نام کلاس: بازی های اموزشی کارگاه دقت و تمرکز کودک Mathplay

هدف: پرورش و افزایش دقت و تمرکز کودکان

گروه سنی 6 تا 12 سال

تعداد روزهای تشکیل کلاس: دو روز در هفته

ساعات: ۹ الی ۱۰

تعداد جلسات هر ترم : ۱۰جلسه

اهداف دوره:

  • افزایش دقت و تمرکز کودکان بهترین پیش دبستانی اصفهان
  • تقویت حافظه دیداری
  • تقویت مهارت دست ورزی
  • تقویت تجسم فضایی
  • تقویت دید سه بعدی کودک
  • هماهنگی دو نیمکره مغز
  • هماهنگی چشم و دست
  • اصلاح سبک یادگیری
  • تقویت حل مسئله
کارگاه افزایش دقت و تمرکز

توجه: توجه یعنی پاسخ دادن به محرک خاص و نادیده گرفتن سایر محرک‌ها؛ محرک می‌‌توانند دیداری باشد یا شنیداری. به عبارت دیگر، اگر محرکی پیش بیاید و کودک نتواند به این محرک‌ خاص به درستی پاسخ بدهد، در حوزه توجه مشکل دارد.

تمرکز: به نگه داشتن توجه، «تمرکز» می­گویند. یعنی کودک در موقع تدریس و یا در حین پاسخ به محرک به وجود آمده بتواند توجه خود را نگه دارد. کودکی که تمرکز ندارد وسط کلاس بلند می­شود، راه می­رود، وسط درس حواسش پرت می­شود، حرف می­زند، زود خسته می­شود، در زمان انجام تکلیف، نمی‌تواند یک جا بنشیند و تکالیفش را به اتمام برساند. این کودک تمرکز کافی ندارد چون نتوانسته توجهش را روی کاری که انجام می‌‌دهد حفظ کند.

دقت:  این واژه به معنای در نظر گرفتن جزئیات برای خوب فهمیدن است. پس اگر کودک نتواند به جزئیات مسائل خوب توجه کند و به آنها اهمیت بدهد یعنی دقت کافی ندارد.

در ویدیوهای بالا چند نمونه از آموزشهای کلاس دقت و تمرکز کودکستان نوید صدرا را برای کودکان دوره پیش دبستانی مشاهده کردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *