یاد خدا برای کودکان

مطالب آموزنده درمورد یادخدا برای کودکان…

Image result for یاد خدا در کودکان


تعریف و یاد خدا برای کودکان چیست؟کودکان از مفهوم خدا تا سن 7سالگی بسیارخام،مادی،و مثل یه انسان است.مثل اینکه…در مخلی به اسم بهشت سکونت داردکه در آسمان هاست و به شکل یک انسان است.
مشکل بسیار بزرگی که وجود دارد این است که بزرگسالان وقت کودکان را صرف کلاسهای ورزشی،کامپیوتر،….میکنند. اما درس ایمان به آنها نمی دهند.و از این موضوع قافلندکه انچه میگویند و عمل میکنند تاثیر ماندگاری در ذهن کودکان دارند.

بهترین راه تقویت معنویت کودکان و یاد خدابرای کودکان این است که راحت و آشکار حرف زدن راجب خداست.

یاد خدا در کودکان در نوید صدرا

اصل کلی این است که بگذارید کودکان بحث راهدایت کنند و بعد با سوال کردن شما موضوع را پیگیری کنند. حرف زدن راجب خدا به این دلیل مهم است که بهترین راه براوردن نیازهای کودک است. زیرا کودکان بیشتر از بزرگسالان به تکیه گاه قوی و محکم نیازمندند که قادر است همه نیازهایشان را برطرف کند.

فایده دیگر یاد خدا برای کودکان این است که همه چیز را در دنیا توضیح می دهد وباید رویدادهای طبیعی رابه خداوند مرتبط کنیم مثل زیبایی طبیعت ….به دلیل اینکه با نوعی احساس شگفتی همراه است.و کودک نیز دنبال عجایب و اسرارمیگردد و هنگامی که برای پرسش های خودش پاسخی منطقی بیابد احساس ارامش میکند.

در فاصله 3تا5سالگی کودکان خدارا شبیه انسانی میدانند که به انها اسباب بازی می دهد و مراقب همه چیز است.به تدریج که بزرگترشد بایدخدا را چنین معرفی کنیم که خوششان بیاید.از چیزهای مثل مهربانی و بخشش خدا سخن بگویم. و چیزهای مثل بهشتی که به انسانهای خوب داده میشود.و هرگز برایش از قهر خدا و جهنم نگویید.و در سن 7تا 9 سالگی کودکان خدا را انسانی فوق العاده حس میکنند.و این موضوع حاکی از ناتوانی مفهوم و درک انها در مورد خداست.و چهره ای دوستانه و محبوبی از خدا ترسیم کنیم.


🌹مولف:حدیث مهدی زاده🌹

اینستاگرام پیش دبستانی نوید صدرا

اخبار پیش دبستانی نوید صدرا

جشن ها و مراسم در نوید صدرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *