کارگاه هوش شنیداری و دیداری

کارگاه هوش شنیداری و دیداری

رده سنی4-6 سال

تعداد جلسات 10 جلسه

روزهای تشکیل روزهای زوج 10 جلسه ساعت 9-10

هزینه کلاس 500 هزار تومان

حدنصاب کلاس 8 نفر

جهت ثبت نام با شماره 32679463 تماس حاصل فرمایید.

کلاس فوق برنامه اصفهان

حافظه دیداری بسیار مفید است، چرا که در پرورش مهارت‌های شناختی و درک مطلب به کودکان کمک می‌کند. نقش زبان در برچسب‌گذاری و درک تصاویر نیز مهم است.

به همین ترتیب می‌توانید از طریق حافظه دیداری رنگ‌ها، شکل‌ها، نمادها، حرف‌ها، واژه‌ها و جمله‌ها را شناسایی و تولید کنید. به علاوه با استفاده از حافظه دیداری می‌توانید تجربه‌های دیداری جدید را به یاد بیاورید.

می‌توان حافظه دیداری را به دو بخش بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم کرد. منظور از حافظه بلندمدت توانایی به یاد آوردن چیزهایی است که در گذشته دیده‌اید و حافظه کوتاه مدت به توانایی به یاد آوردن چیزهایی که به تازگی دیده‌اید، گفته می‌شود.

یافتن روش‌هایی برای تقویت حافظه دیداری کودکان دغدغه بسیاری از والدین است. به خاطر داشته باشید که وقتی کودک یک سالش تمام می‌شود، می‌توانید تحریک حافظه او را شروع کنید

حافظه شنیداری

اگر حافظه شنیداری کودک مشکل داشته باشد، انجام دادن دستورها و توجه کردن برای کودک دشوار می‌شود. حافظه شنیداری نقش مهمی در سوادآموزی دارد. آگاهی واج‌شناختی نیز می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد؛ برخی کودکانی که مهارت‌های حافظه شنیداری ضعیفی دارند، شناسایی آواها و مطابقت دادن آواها با حرف‌ها برایشان دشوار است. این ضعف توانایی یادگیری کودک را مختل می‌کند. از این گذشته نباید هیجانات و رفاه کودکان را از یاد ببریم، وقتی کودک متوجه مشکلاتش می‌شود، کلافه و ناامید می‌شود و اعتمادبه نفسش کاهش می‌یابد. خوشبختانه با توجه به راهبردها و توصیه‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، می‌توانید اثر این مشکلات را کاهش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *